Close Menu

    Abonează-te la actualizări

    Obține ultimele noutăți pe email

    Cele mai populare

    Un antreprenor moldovean promovează vinurile autohtone pe piața suedeză

    Intoxicațiile chimice în rândul copiilor au crescut cu 36,5% față de anul trecut. Recomandările specialiștilor

    Cine muncește cel mai mult în Europa? Topul țărilor cu cele mai lungi săptămâni de lucru

    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Ziarul de Gardă
    • Despre noi
    • Publicitate
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube TikTok Telegram
    ZdGUST
    • Sănătate
    • Gastronomie
    • Odihnă
    • Muncă
    • Mediu
    • Stil
    • Cultură
    Susține
    ZdGUST
    RECOMANDATE

    Consumul zilnic de fistic îmbunătățește semnificativ profilul metabolic: ce spun specialiștii

    06/06/20252 Mins Read31
    Share
    Telegram Facebook Twitter WhatsApp Email

    Diabetul este o boală metabolică cronică foarte răspândită, care, pe scurt, face ca organismul să utilizeze incorect glucoza — un element esențial pentru oameni, deoarece reprezintă o sursă de energie. Persoanele afectate au nivelul acestui zahăr foarte ridicat în sânge și au nevoie de insulină pentru a-i activa funcția, scrie G4Food.

    Există unele alimente care sunt deosebit de utile în prevenirea diabetului. Este și cazul fisticului, care, potrivit unui studiu publicat în revista „Diabetes Care”, este un fruct uscat foarte benefic ce poate contribui la reducerea nivelului de glucoză și insulină, ajutând persoanele prediabetice să aibă un profil metabolic mai sănătos.

    Indicatorii bolii, îmbunătățiți la pacienți care au consumat zilnic fistic

    Concluziile, reamintite de ABC, provin din studiul desfășurat în ultimii ani de Unitatea de Nutriție Umană a Universității Rovira i Virgili (Spania). Dr. Mònica Bulló a coordonat cercetările care au confirmat că includerea fisticului într-o dietă variată și echilibrată este o strategie nutrițională ce poate contribui la reducerea riscurilor asociate prediabetului.

    Cercetătorii, printr-un studiu clinic pe 54 de adulți cu prediabet, au analizat ce se întâmplă atunci când aceștia consumă fistic timp de câteva luni. Rezultatul a fost clar: nivelurile de zahăr și insulină din sânge au scăzut semnificativ, iar unii markeri ai bolii s-au îmbunătățit. De asemenea, s-au observat modificări ale colesterolului, deoarece concentrația particulelor de colesterol LDL (care pot duce la boli coronariene) a scăzut. Fiecare participant a inclus în dietă 57 de grame de fistic pe zi.

    În schimb, participanții care nu au consumat fistic au prezentat, în timp, o creștere a nivelurilor de zahăr și insulină din sânge, precum și a markerilor bolii. Aceștia nu au mâncat fistic, dar au consumat alte produse cu ulei de măsline sau alte grăsimi, astfel încât nivelul de proteine, fibre și acizi grași saturați să fie echilibrat între cele două diete.

    Același grup de cercetători a studiat și anterior beneficiile fisticului. În urmă cu câțiva ani, au arătat că acest fruct uscat contribuie la întârzierea îmbătrânirii celulare la pacienții cu risc de diabet.

    Articole asemănătoare

    Muncă 10/06/2026

    Un antreprenor moldovean promovează vinurile autohtone pe piața suedeză

    RECOMANDATE 10/06/2026

    Intoxicațiile chimice în rândul copiilor au crescut cu 36,5% față de anul trecut. Recomandările specialiștilor

    Muncă 10/06/2026

    Cine muncește cel mai mult în Europa? Topul țărilor cu cele mai lungi săptămâni de lucru

    Populare în ultima lună
    Cu picioarele goale prin băltoace. Comisara europeană pentru Extindere, surprinsă de o ploaie torențială în timpul unei excursii pe Nistru
    06/06/20263.643 Views
    „Trebuie să lucrez de fiecare dată când te vizitez”. Marta Kos, în vizită la Emilian Crețu acasă, de această dată la Chișinău
    05/06/20263.184 Views
    Conflictul Bostănică–Beregoi a dominat rețelele sociale din România, depășind știrile despre drona de la Constanța și desemnarea noului premier
    08/06/2026430 Views
    Antidepresivele nu tratează doar depresia. În ce afecțiuni mai pot fi recomandate și ce trebuie să știe pacienții
    10/06/2026411 Views
    Recomandate
    Muncă 10/06/20262 Mins Read76 Views

    Un antreprenor moldovean promovează vinurile autohtone pe piața suedeză

    Vinurile moldovenești își consolidează prezența pe piața suedeză, după ce compania „High Coast Wine”, susținută…

    Intoxicațiile chimice în rândul copiilor au crescut cu 36,5% față de anul trecut. Recomandările specialiștilor

    Cine muncește cel mai mult în Europa? Topul țărilor cu cele mai lungi săptămâni de lucru

    Vinurile din Republica Moldova au câștigat 66 de medalii la Concours Mondial de Bruxelles

    Stay In Touch
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • YouTube
    • TikTok
    • Telegram

    Abonează-te la actualizări

    Dacp vrei să obții ultimele noutăți, introdu adresa de email

    Despre noi

    ZdGust este un nou proiect jurnalistic al ZdG care vine ca o recompensă după porția de investigații și materiale despre corupție, justiție și drepturile omului. ZdGust este un proiect care vorbește și despre cealaltă fațetă a vieții: sănătate, mediu, etica muncii, gastronomie, timp liber și tot ce poate face omul ca să înfrumusețeze viața sa și a comunității fără a dăuna mediului înconjurător. 
    Prin acest proiect, echipa editorială dorește să creeze un spațiu unde frumusețea vieții cotidiene este celebrată și împărtășită într-un mod accesibil și captivant.

    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube WhatsApp TikTok Telegram
    Recomandate

    Un antreprenor moldovean promovează vinurile autohtone pe piața suedeză

    Intoxicațiile chimice în rândul copiilor au crescut cu 36,5% față de anul trecut. Recomandările specialiștilor

    Cine muncește cel mai mult în Europa? Topul țărilor cu cele mai lungi săptămâni de lucru

    Cele mai populare

    Cu picioarele goale prin băltoace. Comisara europeană pentru Extindere, surprinsă de o ploaie torențială în timpul unei excursii pe Nistru

    „Trebuie să lucrez de fiecare dată când te vizitez”. Marta Kos, în vizită la Emilian Crețu acasă, de această dată la Chișinău

    Conflictul Bostănică–Beregoi a dominat rețelele sociale din România, depășind știrile despre drona de la Constanța și desemnarea noului premier

    © 2026 Un proiect Ziarul de Gardă. 
    • Home
    • RECOMANDATE
    • Ziarul de Gardă

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.