În cadrul Programului de învățare socio-emoțională în grădinițe, 4 800 de cadre didactice și 60 000 de copii cu vârsta între 5 și 6 ani vor beneficia de resurse de învățare socio-emoțională, cum ar fi cărți și ghiduri cu activități, anunță Ministerul Educației și Cercetării (MEC).
Potrivit comunicatului, programul are drept scop promovarea incluziunii prin intermediul materialelor didactice, precum cărți, resurse pentru lecții, ghiduri pentru planificarea activităților pentru educatori, ș.a. De asemenea, programul include resurse digitale pentru părinți și instruirea formatorilor la nivel național, precum și a educatorilor.
„În prezent, 150 de Centre de Resurse din țară beneficiază de acest program. Aceste centre au fost lansate în cadrul instituțiilor de educație timpurie în octombrie 2024 de către MEC și UNICEF, ajungând la peste 30 000 copii, inclusiv copii refugiați, cu cerințe educaționale speciale sau din medii vulnerabile”, se arată în comunicat.
Primele rezultate în urma evaluării programului de învățare socio-emoțională în cele 150 de Centre de Resurse indică faptul că acest program încurajează dezvoltarea competențelor socio-emoționale și pune accent pe incluziune, comunicare și gestionarea emoțiilor. Educatorii au descris programul ca fiind „necesar”, „transformator” și „o bază pentru educația secolului XXI”.