Close Menu

    Abonează-te la actualizări

    Obține ultimele noutăți pe email

    Cele mai populare

    Ce să mănânci pentru un păr mai sănătos: recomandările experților

    Top cele mai scumpe piețe imobiliare din Europa

    Peste 800 de elevi din R. Moldova au participat la concursul național dedicat eficienței energetice. Cele mai bune proiecte au fost premiate

    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Ziarul de Gardă
    • Despre noi
    • Publicitate
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube TikTok Telegram
    ZdGUST
    • Sănătate
    • Gastronomie
    • Odihnă
    • Muncă
    • Mediu
    • Stil
    • Cultură
    Susține
    ZdGUST
    RECOMANDATE

    Fructele care contează pentru inimă: flavanolii, ingredientul-cheie al unei alimentații sănătoase

    09/06/20263 Mins Read30
    Share
    Telegram Facebook Twitter WhatsApp Email

    Nu este suficient să consumăm cinci porții de fructe și legume pe zi pentru a ne proteja inima. Un nou studiu arată că alegerea anumitor fructe și legume bogate în flavanoli este mai importantă decât cantitatea totală consumată, acești compuși naturali fiind asociați cu un risc mai redus de deces cauzat de bolile cardiovasculare, arată Euronews.

    Majoritatea ghidurilor nutriționale recomandă consumul a cel puțin cinci porții de fructe și legume zilnic. Totuși, o nouă cercetare sugerează că, atunci când vine vorba despre sănătatea inimii, tipul alimentelor consumate este mai important decât numărul lor.

    O alimentație echilibrată trebuie să includă proteine, fibre, carbohidrați și numeroși alți nutrienți esențiali. Printre compușii mai puțin cunoscuți se numără flavanolii – substanțe naturale de origine vegetală cu rol antioxidant.

    Studiile anterioare au arătat că un aport zilnic de aproximativ 500 mg de flavanoli poate reduce semnificativ riscul de deces provocat de bolile cardiovasculare.

    Noua cercetare, publicată în revista Food & Function, a analizat datele a peste 30.000 de participanți din Regatul Unit și Statele Unite. Rezultatele indică faptul că respectarea recomandărilor actuale privind consumul de fructe și legume nu garantează atingerea unui nivel benefic de flavanoli.

    „Flavanolii pot reduce semnificativ riscul de deces din cauza bolilor cardiovasculare, însă doar dacă sunt consumați în cantități suficiente”, a explicat doctorul Javier Ottaviani, autorul principal al studiului.

    „Mulți oameni presupun că un consum ridicat de fructe și legume este suficient pentru acest lucru, însă cercetarea arată că alegerile alimentare specifice contează mult mai mult decât cantitatea totală consumată”, a adăugat specialistul.

    Cercetătorii au constatat că, dintre participanții care respectau recomandările privind consumul de fructe și legume și adoptau modele alimentare considerate sănătoase, mai puțin de 25% atingeau aportul zilnic de 500 mg de flavanoli.

    De asemenea, diferențele dintre persoanele cu un consum ridicat de fructe și legume și cele cu un consum redus au fost minime în ceea ce privește aportul de flavanoli.

    Cum pot fi incluși flavanolii în alimentația zilnică

    Flavanolii se găsesc în fructe precum merele, fructele de pădure și fructele cu sâmbure, dar și în leguminoase precum fasolea pinto, fasolea roșie și bobul (fasolea fava). Acești compuși sunt prezenți și în ceai și produsele pe bază de cacao.

    „O mână de mure, un măr consumat cu coajă sau o cană de ceai verde alături de masă pot face o diferență reală în cantitatea de compuși benefici pe care organismul îi primește și îi poate absorbi din alimentație”, a precizat Ottaviani.

    Alimentele cu cel mai ridicat conținut de flavanoli

    Potrivit cercetătorilor, nu toate fructele și legumele conțin aceleași cantități de flavanoli. Printre cele mai bogate surse se numără:

    • Prune (500 g) – 450 mg flavanoli;
    • Merișoare (250 g) – 300 mg;
    • Mure (200 g) – 250 mg;
    • Ceai verde (250 ml) – 200 mg;
    • Bob/fasole fava (80 g) – 140 mg;
    • Cireșe (400 g, aproximativ 30 de bucăți) – 130 mg;
    • Măr cu coajă (un fruct mediu) – 110 mg;
    • Căpșuni (200 g) – 90 mg;
    • Afine (150 g) – 80 mg;
    • Fasole pinto (40 g) – 70 mg.

    Profesorul Gunter Kuhnle, de la Universitatea din Reading, consideră că rezultatele studiului pot contribui la actualizarea recomandărilor nutriționale.

    „Diferitele fructe și legume oferă beneficii nutriționale distincte, care depășesc aportul de vitamine și minerale. Pe măsură ce înțelegem mai bine rolul acestor compuși, există oportunitatea de a formula recomandări alimentare mai specifice și mai eficiente”, a concluzionat acesta.

    Articole asemănătoare

    RECOMANDATE 09/06/2026

    Ce să mănânci pentru un păr mai sănătos: recomandările experților

    RECOMANDATE 09/06/2026

    Top cele mai scumpe piețe imobiliare din Europa

    RECOMANDATE 09/06/2026

    Peste 800 de elevi din R. Moldova au participat la concursul național dedicat eficienței energetice. Cele mai bune proiecte au fost premiate

    Populare în ultima lună
    Cu picioarele goale prin băltoace. Comisara europeană pentru Extindere, surprinsă de o ploaie torențială în timpul unei excursii pe Nistru
    06/06/20263.617 Views
    „Trebuie să lucrez de fiecare dată când te vizitez”. Marta Kos, în vizită la Emilian Crețu acasă, de această dată la Chișinău
    05/06/20263.164 Views
    (VIDEO) Cu +373 pe tricou, Satoshi lansează un nou videoclip, cu versuri în română și engleză: „Ceva ușor și înălțător”
    06/06/2026382 Views
    Porsche lansează în R. Moldova un exemplar unic 911 GT3 Touring „Tree of Life”, inspirat de simbolul național Pomul Vieții
    02/06/2026160 Views
    Recomandate
    RECOMANDATE 09/06/20264 Mins Read18 Views

    Ce să mănânci pentru un păr mai sănătos: recomandările experților

    Căderea și subțierea părului pot avea numeroase cauze. De la factori genetici și hormonali până…

    Top cele mai scumpe piețe imobiliare din Europa

    Peste 800 de elevi din R. Moldova au participat la concursul național dedicat eficienței energetice. Cele mai bune proiecte au fost premiate

    Peste 10.000 de persoane și-au găsit un loc de muncă de la începutul anului, cu sprijinul ANOFM

    Stay In Touch
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • YouTube
    • TikTok
    • Telegram

    Abonează-te la actualizări

    Dacp vrei să obții ultimele noutăți, introdu adresa de email

    Despre noi

    ZdGust este un nou proiect jurnalistic al ZdG care vine ca o recompensă după porția de investigații și materiale despre corupție, justiție și drepturile omului. ZdGust este un proiect care vorbește și despre cealaltă fațetă a vieții: sănătate, mediu, etica muncii, gastronomie, timp liber și tot ce poate face omul ca să înfrumusețeze viața sa și a comunității fără a dăuna mediului înconjurător. 
    Prin acest proiect, echipa editorială dorește să creeze un spațiu unde frumusețea vieții cotidiene este celebrată și împărtășită într-un mod accesibil și captivant.

    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube WhatsApp TikTok Telegram
    Recomandate

    Ce să mănânci pentru un păr mai sănătos: recomandările experților

    Top cele mai scumpe piețe imobiliare din Europa

    Peste 800 de elevi din R. Moldova au participat la concursul național dedicat eficienței energetice. Cele mai bune proiecte au fost premiate

    Cele mai populare

    Cu picioarele goale prin băltoace. Comisara europeană pentru Extindere, surprinsă de o ploaie torențială în timpul unei excursii pe Nistru

    „Trebuie să lucrez de fiecare dată când te vizitez”. Marta Kos, în vizită la Emilian Crețu acasă, de această dată la Chișinău

    (VIDEO) Cu +373 pe tricou, Satoshi lansează un nou videoclip, cu versuri în română și engleză: „Ceva ușor și înălțător”

    © 2026 Un proiect Ziarul de Gardă. 
    • Home
    • RECOMANDATE
    • Ziarul de Gardă

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.