Influencerii și creatorii de conținut din Italia care discută public pe teme care țin de alimente, indiferent de titluri și certificări profesionale, sunt obligați, printr-o reglementare recent adoptată, să se înscrie într-un ordin profesional și să respecte o serie de reguli bine definite și a căror încălcare poate duce la amenzi de până la 600.000 de euro, transmite publicația dissapore.com.
Obligația vizează influencerii considerați „relevanți”, adică aceia care au cel puțin 500.000 de urmăritori pe una sau mai multe platforme sociale sau de partajare video și ating în medie cel puțin un milion de vizualizări lunare.
Acești creatori de conținut, capabili să influențeze un public numeros, vor trebui de acum să se înscrie în registrul oficial al Autorității Italiene pentru Garanții în Comunicații (AGCOM) și să respecte norme mai stricte privind transparența în comunicarea comercială, protecția minorilor, responsabilitatea editorială pentru conținuturi sensibile (cum ar fi cele despre sănătate sau siguranță alimentară) și claritatea în identificarea mesajelor publicitare.
Încălcarea acestor reguli poate fi sancționată cu amenzi de până la 250.000 de euro, iar în cazul difuzării de conținuturi dăunătoare pentru minori, suma poate ajunge la 600.000 de euro.
Estimările arată că în Italia există aproximativ 2.000 de persoane care îndeplinesc criteriile menționate și trebuie să se înscrie în noul registru, fiind vorba de o piață, cea a influencerilor, estimată la sute de milioane de euro.
