Close Menu

    Abonează-te la actualizări

    Obține ultimele noutăți pe email

    Cele mai populare

    VIDEO/ Interpretul Ricky Martin, întâmpinat la Aeroportul Chișinău cu pâine, sare și vin: „¡Bienvenido a Moldavia!”

    Lumea din jur prin ochii lui Badea Ghena: o cameră foto, libertate deplină și imagini care surprind

    Topul celor mai stresante țări din Europa pentru șoferii începători. România și Bulgaria, printre primele cinci

    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Ziarul de Gardă
    • Despre noi
    • Publicitate
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube TikTok Telegram
    ZdGUST
    • Sănătate
    • Gastronomie
    • Odihnă
    • Muncă
    • Mediu
    • Stil
    • Cultură
    Susține
    ZdGUST
    RECOMANDATE

    Importanța hidratării corecte la copii: ce și cât ar trebui să bea cei mici

    15/03/20254 Mins Read40
    Share
    Telegram Facebook Twitter WhatsApp Email

    Majoritatea părinților sunt foarte atenți la ce mănâncă cei mici și mai puțin la ce și cât beau ei. Mai multe studii arată că hidratarea adecvată este adesea trecută în planul doi sau, uneori, nu este luată în seamă deloc, scrie G4Media.

    Totuși, lichidele pe care le consumă copiii joacă un rol fundamental în dezvoltarea și bunăstarea lor, având implicații profunde atât pe termen scurt, cât și pe parcursul întregii vieți. Este și premisa de la care pleacă un articol publicat pe acest subiect de CNN, care citează patru organizații de elită din domeniul sănătății. Acestea au realizat un studiu, ale cărui concluzii și recomandări pot fi citite pe larg în acest document.

    Alte studii arată că cei mici sunt deosebit de vulnerabili la dezechilibrele de hidratare. Sistemele lor de reglare termică nu sunt pe deplin dezvoltate, metabolismul lor este mai accelerat, iar raportul dintre suprafața corporală și greutate este diferit față de adulți. Toate acestea fac ca ei să piardă lichide mai rapid și să fie predispuși la deshidratare.

    Un aspect deosebit de important, dar puțin discutat, este legătura dintre hidratare și funcțiile cognitive. Studiile publicate în Jurnalul de Pediatrie arată că chiar și o deshidratare ușoară poate afecta capacitatea de concentrare, memoria și dispoziția generală a copiilor. Cercetările efectuate în mediul școlar au demonstrat că elevii care beau suficiente lichide pe parcursul zilei au rezultate mai bune la testele de atenție și performanță academică.

    Datele colectate de Organizația Mondială a Sănătății, citate de un specialist consultat de CNN indică faptul că aproximativ 20% dintre copiii de vârstă școlară nu consumă suficiente lichide în timpul zilei. Această realitate este îngrijorătoare, având în vedere efectele pe termen lung ale hidratării insuficiente: predispoziție crescută la infecții urinare, constipație cronică și chiar afectarea funcției renale.

    Apa, la concurență cu sucurile. Câtă apă trebuie să bea un copil, în funcție de vârstă

    Apa este mai puțin atractivă pentru cei mici, în raport cu băuturile colorate, aromate și îndulcite, promovate intens sub numele de sucuri. Totuși, ea rămâne alegerea ideală pentru hidratarea copiilor, fiind complet lipsită de calorii, zahăr sau aditivi.

    Recomandările Academiei Americane de Pediatrie sunt clare: apa ar trebui să fie principala sursă de hidratare pentru copiii peste 1 an. Studiile arată că obișnuințele de consum de lichide formate în copilărie tind să persiste pe parcursul vieții, subliniind importanța cultivării preferinței pentru apă de la vârste fragede. Necesarul zilnic de apă variază în funcție de vârstă, nivel de activitate și condiții climatice.

    Pentru copiii între 4-8 ani, se recomandă aproximativ 5 căni de apă. Această cantitate crește pentru copiii mai mari și adolescenți, 7-8 căni de apă. Cei cu vârste între 14 și 18 ani trebuie să bea între 7 și 11 căni de apă pe zi, a spus dr. Leana Wen, în articolul publicat de CNN, citat anterior.

    De cealaltă parte, sucurile, chiar și cele naturale de fructe, ocupă un loc ambiguu în alimentația copiilor. Ele oferă vitamine, minerale și antioxidanți benefici, dar conțin și cantități semnificative de zahăr natural (fructoză) și sunt lipsite de fibrele prezente în fructele întregi. Oricum, sunt complet interzise pentru copiii mai mici de un an, potrivit healthychildren.org.

    Cât de important este laptele

    În timp ce apa este fundamentală pentru hidratare, laptele reprezintă o sursă valoroasă de nutrienți esențiali pentru dezvoltarea copiilor. Bogat în calciu, vitamina D, proteine de înaltă calitate și alți micronutrienți, laptele contribuie substanțial la dezvoltarea osoasă și musculară.

    Un studiu longitudinal publicat în Journal of Bone and Mineral Research, care a urmărit peste 12.000 de copii timp de 10 ani, a demonstrat că cei care consumau regulat lapte în copilărie prezentau o densitate osoasă semnificativ mai mare la adolescență, comparativ cu cei care consumau cantități reduse. În concluzie, lichidele consumate de copii au un impact profund asupra sănătății lor imediate și de perspectivă.

    Evidențele științifice actuale susțin prioritizarea apei ca principal mijloc de hidratare, completată de cantități moderate de lapte și, ocazional, sucuri naturale în cantități strict limitate. În fața avalanșei de marketing pentru băuturi procesate și îndulcite, părinții, educatorii și profesioniștii din domeniul sănătății au responsabilitatea de a ghida alegerile copiilor și de a crea un mediu care favorizează opțiunile sănătoase.

    Formarea unor obiceiuri corecte de hidratare în copilărie este, așadar, esențială.

    Articole asemănătoare

    Cultură 11/06/2026

    VIDEO/ Interpretul Ricky Martin, întâmpinat la Aeroportul Chișinău cu pâine, sare și vin: „¡Bienvenido a Moldavia!”

    Cultură 11/06/2026

    Lumea din jur prin ochii lui Badea Ghena: o cameră foto, libertate deplină și imagini care surprind

    RECOMANDATE 11/06/2026

    Topul celor mai stresante țări din Europa pentru șoferii începători. România și Bulgaria, printre primele cinci

    Populare în ultima lună
    Cu picioarele goale prin băltoace. Comisara europeană pentru Extindere, surprinsă de o ploaie torențială în timpul unei excursii pe Nistru
    06/06/20263.651 Views
    Lumea din jur prin ochii lui Badea Ghena: o cameră foto, libertate deplină și imagini care surprind
    11/06/20261.320 Views
    „Trebuie să lucrez de fiecare dată când te vizitez”. Marta Kos, în vizită la Emilian Crețu acasă, de această dată la Chișinău
    05/06/2026672 Views
    Reprezentanții „Născut în Moldova”, despre organizarea festivalului în apropierea unor spitale și „măsurile speciale pentru reducerea impactului”
    11/05/2026535 Views
    Recomandate
    Cultură 11/06/20262 Mins Read504 Views

    VIDEO/ Interpretul Ricky Martin, întâmpinat la Aeroportul Chișinău cu pâine, sare și vin: „¡Bienvenido a Moldavia!”

    Interpretul de muzică latino Ricky Martin a ajuns în această seară în Republica Moldova. Potrivit…

    Lumea din jur prin ochii lui Badea Ghena: o cameră foto, libertate deplină și imagini care surprind

    Topul celor mai stresante țări din Europa pentru șoferii începători. România și Bulgaria, printre primele cinci

    Meteorologii avertizează: ploi torențiale, grindină și vijelii în mai multe regiuni

    Stay In Touch
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • YouTube
    • TikTok
    • Telegram

    Abonează-te la actualizări

    Dacp vrei să obții ultimele noutăți, introdu adresa de email

    Despre noi

    ZdGust este un nou proiect jurnalistic al ZdG care vine ca o recompensă după porția de investigații și materiale despre corupție, justiție și drepturile omului. ZdGust este un proiect care vorbește și despre cealaltă fațetă a vieții: sănătate, mediu, etica muncii, gastronomie, timp liber și tot ce poate face omul ca să înfrumusețeze viața sa și a comunității fără a dăuna mediului înconjurător. 
    Prin acest proiect, echipa editorială dorește să creeze un spațiu unde frumusețea vieții cotidiene este celebrată și împărtășită într-un mod accesibil și captivant.

    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube WhatsApp TikTok Telegram
    Recomandate

    VIDEO/ Interpretul Ricky Martin, întâmpinat la Aeroportul Chișinău cu pâine, sare și vin: „¡Bienvenido a Moldavia!”

    Lumea din jur prin ochii lui Badea Ghena: o cameră foto, libertate deplină și imagini care surprind

    Topul celor mai stresante țări din Europa pentru șoferii începători. România și Bulgaria, printre primele cinci

    Cele mai populare

    Cu picioarele goale prin băltoace. Comisara europeană pentru Extindere, surprinsă de o ploaie torențială în timpul unei excursii pe Nistru

    Lumea din jur prin ochii lui Badea Ghena: o cameră foto, libertate deplină și imagini care surprind

    „Trebuie să lucrez de fiecare dată când te vizitez”. Marta Kos, în vizită la Emilian Crețu acasă, de această dată la Chișinău

    © 2026 Un proiect Ziarul de Gardă. 
    • Home
    • RECOMANDATE
    • Ziarul de Gardă

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.