Internetul câștigă tot mai mult teren în Republica Moldova, fiind cea mai accesată și cea mai de încredere sursă de informare. Pentru cetățenii Uniunii Europene (UE) sursa principală de informare este televiziunea, totodată, popularitatea platformelor sociale de comunicare este în creștere, comparativ cu anii precedenți.
Conform ultimului Barometru al Opiniei Publice (BOP) din Republica Moldova, publicat în septembrie 2025, 80,6% dintre respondenți utilizează internetul zilnic, în creștere față de 76,3% în 2023. Pentru 39,6% dintre cetățeni, internetul reprezintă principala sursă de informare. Pe locul al doilea se situează televizorul (26,3%), urmat de rețelele sociale (15,7%). Presa scrisă este principala sursă pentru doar 1,1% dintre respondenți, iar radio-ul pentru 4,2%.

În schimb, pentru cetățenii UE, televiziunea rămâne lider absolut – potrivit celui mai recent Eurobarometru, publicat în octombrie 2025, 71% dintre europeni declară că se informează prin intermediul televizorului. Urmează radio-ul (43%) și ziarele – tipărite sau online (41%).

Pe plan european, Facebook și YouTube domină peisajul platformelor de social media, deși vârsta utilizatorilor influențează semnificativ preferințele.

Totodată, 37% dintre utilizatorii de social media din Uniunea Europeană declară că urmăresc influenceri sau creatori de conținut, însă tinerii sunt mult mai predispuși să o facă. 74% dintre utilizatorii cu vârste între 14 și 24 de ani urmăresc influenceri, comparativ cu 61% dintre cei între 25 și 39 de ani și 36% dintre cei între 40 și 54 de ani.
În Republica Moldova, potrivit BOP din septembrie 2025, top 3 platforme sociale utilizate sunt:
- Facebook (54%)
 - Youtube (30,1%)
 - TikTok (27,2%).
 
									 
					