În cadrul Săptămânii Modei de la Chișinău, la evenimentul Moldovan Brands Runway, au fost prezentate creațiile brandurilor care dau formă unei noi generații de modă din Moldova — autentice, curajoase și inovatoare. Evenimentul a atras atenția internațională a publicațiilor Vogue Adria și ELLE Spain.
„Dincolo de Paris și Milano: așa am descoperit Săptămâna Modei din Moldova” – așa sună titlul din ELLE Spania.
Când am primit invitația de a descoperi Moldovan Brands Runway, nu am stat pe gânduri. Eram în Paris, admirând câteva colecții de vară și bucurându-mă de un cer splendid și însorit, când am luat avionul spre Chișinău (da, recunosc, la început a trebuit să îl caut pe hartă), pregătită să mă scufund în moda din Est și să îmi scot în sfârșit hainele de toamnă (ne așteptau aproximativ 7º în capitală), scrie jurnalista ELLE Spania, Ana Canalejo, care și-a încheiat articolul cu următoarea afirmație: Moda din Moldova și-a făcut intrarea oficială pe scenă, iar noi nu o vom pierde din vedere.
Vogue Adria, ediția regională a celebrei reviste de modă și lifestyle Vogue, adaptată special pentru țările Bosnia și Herțegovina, Croația, Muntenegru, Serbia și Slovenia, a titrat: „5 branduri de modă care mi-au atras atenția în timpul călătoriei în Moldova”, articol semnat de Tina Loncar, jurnalistă și editor de modă.
Deși Moldova este o țară mică din Europa de Est, a cincea ediție a Moldovan Brands Runway a demonstrat cu prisosință cât de vie, diversă și dinamică este scena modei din țară. Sub tema Reframing, această ediție a invitat publicul să reflecteze asupra întrebărilor legate de identitate, patrimoniu și semnificația modei într-o țară aflată într-o perioadă de redefinire în toate sensurile, se arată în materialul Tinei Loncar din Vogue, care prezintă cinci branduri de modă de la Moldovan Brands Runway, care i-au au lăsat o impresie de durată.