UNFPA Moldova, în parteneriat cu Fundația Orange Moldova și cu suportul TEKEDU, lansează ediția 2025 a programului național #SuperCoders – unul dintre cele mai importante proiecte de educație digitală din țară. Ediția din acest an pune accent pe două teme de actualitate: inteligența artificială generativă și siguranța digitală.
Cum se pot înscrie școlile la #SuperCoders
Școlile interesate pot participa prin înscrierea de către profesorul de informatică, până pe 2 octombrie, inclusiv, completând Formularul de participare. Programul se adresează elevilor cu vârste între 12 și 14 ani, dornici să descopere cum funcționează tehnologiile AI și cum pot fi folosite pentru a dezvolta creativitatea și gândirea critică.
De asemenea, părinții elevilor vor putea participa la sesiuni dedicate siguranței digitale, în cadrul cărora vor afla cum să recunoască riscurile din mediul online, să identifice semnele expunerii adolescenților la cyberbullying și să prevină violența digitală.
Procesul de selecție va lua în considerare criterii clare de eligibilitate, oferind prioritate școlilor care nu au mai participat anterior la #SuperCoders. Fiecare instituție selectată va desemna doi profesori, care vor beneficia de instruire gratuită în municipiul Chișinău.
Formarea profesorilor
Pe 25 octombrie, aproximativ 100 de cadre didactice vor participa la sesiuni interactive coordonate de traineri și specialiști în domeniu. Aceștia vor explora subiecte precum utilizarea responsabilă și creativă a inteligenței artificiale generative și modalități de susținere a elevilor și părinților în navigarea sigură a mediului online.
Ateliere pentru elevi și părinți
După instruire, programul va ajunge în 50 de școli din întreaga țară, unde vor fi organizate ateliere pentru elevii de 12–14 ani. Aceștia vor învăța despre tehnologiile bazate pe AI, în timp ce părinții vor participa la lecții despre riscurile digitale, prevenirea cyberbullying-ului și bune practici pentru siguranța online a adolescenților.
#SuperCoders își propune nu doar să ofere cunoștințe tehnice, ci și să creeze un cadru de dialog între școală, familie și comunitate, pregătind noile generații să devină utilizatori responsabili și creativi ai tehnologiei.