Close Menu

    Abonează-te la actualizări

    Obține ultimele noutăți pe email

    Cele mai populare

    Ce preparate nu ar trebui păstrate prea mult în frigider, potrivit specialiștilor

    „Sfaturile Melaniei”, un nou spectacol pe scena Teatrului Național „Mihai Eminescu”

    Grăsimea corporală are efecte diferite asupra creierului, potrivit unui studiu

    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Ziarul de Gardă
    • Despre noi
    • Publicitate
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube TikTok Telegram
    ZdGUST
    • Sănătate
    • Gastronomie
    • Odihnă
    • Muncă
    • Mediu
    • Stil
    • Cultură
    Susține
    ZdGUST
    RECOMANDATE

    Studiu: Cerealele pentru copii sunt tot mai puțin sănătoase

    15/06/20252 Mins Read30
    Sursa foto: Dreamstime/Lavanya Kurup
    Share
    Telegram Facebook Twitter WhatsApp Email

    Cerealele pentru copii speciale pentru micul dejun au devenit mai puțin sănătoase între 2010 și 2023, conform unui studiu publicat în JAMA Network Open. Cercetătorii de la Universitatea din Kentucky și Louisiana State University au analizat 1.200 de produse noi sau reformulate, dedicate copiilor între 5 și 12 ani, notează NY Post, transmite G4Food.

    Conținutul de grăsimi a crescut cu 34% în perioada respectivă. Sodiul a urcat cu 32%, iar zahărul aproape cu 11%. În același timp, proteinele și fibrele au scăzut, iar carbohidrații au rămas stabili. Prin urmare, un bol de cereale poate depăși 45% din cantitatea zilnică recomandată de zahăr de către American Heart Association.

    Impact asupra sănătății copiilor

    Pofte și crize de energie apar rapid. Alimentele de tip gogoașă obțin popularitate, spune Dr. Josephine Connolly‑Schoonen de la Stony Brook Medicine. Ea atrage atenția că zahărul și sodiul fac cerealele palatabile, dar reduc calitatea nutrițională.

    Proteinele au scăzut de la 1,97 g la 1,69 g per porție. Fibrele au scăzut de la 3,82 g la 2,84 g în ultimii doi ani. Aceste elemente sunt importante pentru sațietate și digestie.

    Studiul avertizează că dieta cerealelor procesate crește riscul de obezitate infantilă, boli cronice și fluctuații de energie, arată health.com. Industria mizează pe ambalaje atractive, dar nu pe valori nutritive reale . Experții nu cer eliminarea din alimentație a acestor cereale pentru copii. Ei recomandă însă variante integrale, cu zahăr redus și conținut mai mare de fibre. Aproximativ 4 g fibre și 5 g proteine per porție sunt ținte optime.

    Cum arată alternativa sănătoasă?

    Combinațiile funcționează. Amestecul de cereale dulci cu unele mai sănătoase poate rezolva dilema gust‑nutriție . Adăugarea de fructe, nuci sau semințe îmbunătățește compoziția alimentară. Alternativele preparate acasă pot fi chiar mai bune. Ovăzul lăsat la hidratat peste noapte sau omleta cu legume sunt opțiuni sănătoase. Sau pâine integrală cu unt natural și fructe.

    Rezultatul studiului este că cerealele pentru copii s-au degradat din punct de vedere nutrițional. Industria favorizează gustul, nu sănătatea. Părinții trebuie să fie atenți la etichete și să opteze pentru alegeri educate.

    Verificarea conținutului de zahăr, fibre și proteine poate face diferența. Un mic dejun echilibrat sprijină dezvoltarea și nivelul de energie al copilului pe parcursul zilei.

    Articole asemănătoare

    Gastronomie 09/06/2026

    Ce preparate nu ar trebui păstrate prea mult în frigider, potrivit specialiștilor

    Cultură 09/06/2026

    „Sfaturile Melaniei”, un nou spectacol pe scena Teatrului Național „Mihai Eminescu”

    RECOMANDATE 09/06/2026

    Grăsimea corporală are efecte diferite asupra creierului, potrivit unui studiu

    Populare în ultima lună
    Cu picioarele goale prin băltoace. Comisara europeană pentru Extindere, surprinsă de o ploaie torențială în timpul unei excursii pe Nistru
    06/06/20263.627 Views
    „Trebuie să lucrez de fiecare dată când te vizitez”. Marta Kos, în vizită la Emilian Crețu acasă, de această dată la Chișinău
    05/06/20263.169 Views
    (VIDEO) Cu +373 pe tricou, Satoshi lansează un nou videoclip, cu versuri în română și engleză: „Ceva ușor și înălțător”
    06/06/2026382 Views
    O aniversare în tăcere, live pe rețelele sociale: interpreta Dara a marcat 33 de ani cu 33 de ore de introspecție și solidaritate
    05/06/2026136 Views
    Recomandate
    Gastronomie 09/06/20265 Mins Read21 Views

    Ce preparate nu ar trebui păstrate prea mult în frigider, potrivit specialiștilor

    Mâncarea gătită și păstrată la frigider poate părea sigură pentru consum mai multe zile la…

    „Sfaturile Melaniei”, un nou spectacol pe scena Teatrului Național „Mihai Eminescu”

    Grăsimea corporală are efecte diferite asupra creierului, potrivit unui studiu

    Ce să mănânci pentru un păr mai sănătos: recomandările experților

    Stay In Touch
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • YouTube
    • TikTok
    • Telegram

    Abonează-te la actualizări

    Dacp vrei să obții ultimele noutăți, introdu adresa de email

    Despre noi

    ZdGust este un nou proiect jurnalistic al ZdG care vine ca o recompensă după porția de investigații și materiale despre corupție, justiție și drepturile omului. ZdGust este un proiect care vorbește și despre cealaltă fațetă a vieții: sănătate, mediu, etica muncii, gastronomie, timp liber și tot ce poate face omul ca să înfrumusețeze viața sa și a comunității fără a dăuna mediului înconjurător. 
    Prin acest proiect, echipa editorială dorește să creeze un spațiu unde frumusețea vieții cotidiene este celebrată și împărtășită într-un mod accesibil și captivant.

    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube WhatsApp TikTok Telegram
    Recomandate

    Ce preparate nu ar trebui păstrate prea mult în frigider, potrivit specialiștilor

    „Sfaturile Melaniei”, un nou spectacol pe scena Teatrului Național „Mihai Eminescu”

    Grăsimea corporală are efecte diferite asupra creierului, potrivit unui studiu

    Cele mai populare

    Cu picioarele goale prin băltoace. Comisara europeană pentru Extindere, surprinsă de o ploaie torențială în timpul unei excursii pe Nistru

    „Trebuie să lucrez de fiecare dată când te vizitez”. Marta Kos, în vizită la Emilian Crețu acasă, de această dată la Chișinău

    (VIDEO) Cu +373 pe tricou, Satoshi lansează un nou videoclip, cu versuri în română și engleză: „Ceva ușor și înălțător”

    © 2026 Un proiect Ziarul de Gardă. 
    • Home
    • RECOMANDATE
    • Ziarul de Gardă

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.