Close Menu

    Abonează-te la actualizări

    Obține ultimele noutăți pe email

    Cele mai populare

    Un antreprenor moldovean promovează vinurile autohtone pe piața suedeză

    Intoxicațiile chimice în rândul copiilor au crescut cu 36,5% față de anul trecut. Recomandările specialiștilor

    Cine muncește cel mai mult în Europa? Topul țărilor cu cele mai lungi săptămâni de lucru

    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Ziarul de Gardă
    • Despre noi
    • Publicitate
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube TikTok Telegram
    ZdGUST
    • Sănătate
    • Gastronomie
    • Odihnă
    • Muncă
    • Mediu
    • Stil
    • Cultură
    Susține
    ZdGUST
    RECOMANDATE

    Câte fructe ar trebui să consumăm zilnic? Răspunsul nutriționiștilor

    11/06/20253 Mins Read55
    Share
    Telegram Facebook Twitter WhatsApp Email

    O alimentație echilibrată, bogată în fructe, legume, cereale integrale și proteine slabe este una dintre cele mai eficiente modalități de a-ți prelungi durata vieții, arată cercetările, potrivit today.com, transmite G4Food.

    Totuși, poate fi dificil să știi cât de mult să consumi din fiecare grupă alimentară importantă pentru a te asigura că primești suficienți nutrienți pentru menținerea sănătății generale.

    Fructele oferă majoritatea vitaminelor și mineralelor necesare bunei funcționări a organismului

    De exemplu, fibrele sunt esențiale pentru prevenirea bolilor cronice, iar proteinele susțin masa musculară și funcția acesteia, mai ales că masa musculară scade odată cu înaintarea în vârstă. În plus, micronutrienții precum antioxidanții pot proteja celulele împotriva deteriorării care poate duce la cancer și alte boli, al căror risc crește odată cu vârsta. Și aceștia sunt doar câțiva dintre nutrienții pe care ar trebui să-i consumi zilnic.

    Vestea bună este că fructele îți oferă o mare parte din vitaminele și mineralele necesare pentru a-ți îngriji organismul. Dar cât de multe fructe ai nevoie cu adevărat pentru o îmbătrânire sănătoasă?

    Nutriționist: Mănâncă cel puțin două fructe pe zi, pentru o îmbătrânire sănătoasă!

    „Fructele sunt o sursă bună de vitamine și minerale. Există o gamă atât de largă de micronutrienți în ele. Nu obții asta din multe alte grupe alimentare,” a declarat Heidi Silver, director al Centrului pentru Dietă, Compoziție Corporală și Metabolism Uman, de la Vanderbilt University Medical Center, pentru NBC News.

    „Aș recomanda consumul unei varietăți de fructe. Dar ar trebui să consume cel puțin două fructe pe zi,” a adăugat ea.

    De ce este important să mâncăm fructe

    Un studiu recent a arătat că femeile care au consumat diete bogate în fibre și carbohidrați sănătoși au avut o stare fizică și cognitivă mai bună la vârsta mijlocie și ulterior, comparativ cu cele care nu au făcut-o.

    Carbohidrații de calitate care au fost asociați cu o îmbătrânire mai sănătoasă provin din cereale integrale, fructe, legume și leguminoase – probabil datorită conținutului ridicat de fibre, care menține nivelul glicemiei stabil și oferă o senzație de sațietate pentru perioade mai lungi.

    Cum să începi să consume fructe

    Așa cum a spus Silver, este important atât să consumi suficient fruct, cât și o varietate. Deși unele fructe pot avea mai mulți nutrienți decât altele, toate oferă beneficii nutriționale.

    Unele dintre cele mai sănătoase fructe, potrivit nutriționistei Samantha Cassetty, includ: afinele, avocado, curmalele, pepenele roșu, kiwi și altele.

    Pentru a introduce mai multe fructe în dieta ta, încearcă să cumperi fructe congelate (care sunt congelate la vârful prospețimii) pentru a le adăuga într-un smoothie; ia un fruct întreg, cum ar fi o pară, ca gustare. De asemenea, poți folosi fructele pentru a pregăti deserturi sănătoase, aprobate de nutriționiști.

    Articole asemănătoare

    Muncă 10/06/2026

    Un antreprenor moldovean promovează vinurile autohtone pe piața suedeză

    RECOMANDATE 10/06/2026

    Intoxicațiile chimice în rândul copiilor au crescut cu 36,5% față de anul trecut. Recomandările specialiștilor

    Muncă 10/06/2026

    Cine muncește cel mai mult în Europa? Topul țărilor cu cele mai lungi săptămâni de lucru

    Populare în ultima lună
    Cu picioarele goale prin băltoace. Comisara europeană pentru Extindere, surprinsă de o ploaie torențială în timpul unei excursii pe Nistru
    06/06/20263.643 Views
    „Trebuie să lucrez de fiecare dată când te vizitez”. Marta Kos, în vizită la Emilian Crețu acasă, de această dată la Chișinău
    05/06/20263.184 Views
    Conflictul Bostănică–Beregoi a dominat rețelele sociale din România, depășind știrile despre drona de la Constanța și desemnarea noului premier
    08/06/2026430 Views
    Antidepresivele nu tratează doar depresia. În ce afecțiuni mai pot fi recomandate și ce trebuie să știe pacienții
    10/06/2026411 Views
    Recomandate
    Muncă 10/06/20262 Mins Read75 Views

    Un antreprenor moldovean promovează vinurile autohtone pe piața suedeză

    Vinurile moldovenești își consolidează prezența pe piața suedeză, după ce compania „High Coast Wine”, susținută…

    Intoxicațiile chimice în rândul copiilor au crescut cu 36,5% față de anul trecut. Recomandările specialiștilor

    Cine muncește cel mai mult în Europa? Topul țărilor cu cele mai lungi săptămâni de lucru

    Vinurile din Republica Moldova au câștigat 66 de medalii la Concours Mondial de Bruxelles

    Stay In Touch
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • YouTube
    • TikTok
    • Telegram

    Abonează-te la actualizări

    Dacp vrei să obții ultimele noutăți, introdu adresa de email

    Despre noi

    ZdGust este un nou proiect jurnalistic al ZdG care vine ca o recompensă după porția de investigații și materiale despre corupție, justiție și drepturile omului. ZdGust este un proiect care vorbește și despre cealaltă fațetă a vieții: sănătate, mediu, etica muncii, gastronomie, timp liber și tot ce poate face omul ca să înfrumusețeze viața sa și a comunității fără a dăuna mediului înconjurător. 
    Prin acest proiect, echipa editorială dorește să creeze un spațiu unde frumusețea vieții cotidiene este celebrată și împărtășită într-un mod accesibil și captivant.

    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube WhatsApp TikTok Telegram
    Recomandate

    Un antreprenor moldovean promovează vinurile autohtone pe piața suedeză

    Intoxicațiile chimice în rândul copiilor au crescut cu 36,5% față de anul trecut. Recomandările specialiștilor

    Cine muncește cel mai mult în Europa? Topul țărilor cu cele mai lungi săptămâni de lucru

    Cele mai populare

    Cu picioarele goale prin băltoace. Comisara europeană pentru Extindere, surprinsă de o ploaie torențială în timpul unei excursii pe Nistru

    „Trebuie să lucrez de fiecare dată când te vizitez”. Marta Kos, în vizită la Emilian Crețu acasă, de această dată la Chișinău

    Conflictul Bostănică–Beregoi a dominat rețelele sociale din România, depășind știrile despre drona de la Constanța și desemnarea noului premier

    © 2026 Un proiect Ziarul de Gardă. 
    • Home
    • RECOMANDATE
    • Ziarul de Gardă

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.