Close Menu

    Abonează-te la actualizări

    Obține ultimele noutăți pe email

    Cele mai populare

    De ce aleg tinerii să devină jurnaliști? Patru jurnaliste despre provocările și satisfacțiile profesiei

    Un documentar din Republica Moldova, selectat la Festivalul Internațional de Film de la Shanghai

    Consumul global de alcool va continua să scadă până în 2031, arată un nou studiu

    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Ziarul de Gardă
    • Despre noi
    • Publicitate
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube TikTok Telegram
    ZdGUST
    • Sănătate
    • Gastronomie
    • Odihnă
    • Muncă
    • Mediu
    • Stil
    • Cultură
    Susține
    ZdGUST
    RECOMANDATE

    Proprietățile piperului: beneficii și contraindicații

    21/01/20252 Mins Read87
    Sursa foto: cookist.it
    Share
    Telegram Facebook Twitter WhatsApp Email

    Piperul, regele condimentelor, a cucerit gusturile și culturile încă din cele mai vechi timpuri. Pe lângă aroma sa inconfundabilă, piperul ascunde o comoară de proprietăți benefice pe care știința modernă încă le descoperă. Potrivit cookist.it, piperul este bogat în compuși fitochimici, printre care piperina, care îi conferă aroma picantă caracteristică și numeroase proprietăți benefice. De asemenea, s-a demonstrat că are proprietăți antiinflamatoare, analgezice și antibacteriene.

    Crește absorbția nutrienților

    Piperina îmbunătățește absorbția altor nutrienți din alimente, cum ar fi curcumina din ghimbir și carotenoizii din morcovi. În plus, piperul poate crește ușor rata metabolică bazală, ajutând la pierderea în greutate.

    Stimulează digestia

    Piperul stimulează producția de sucuri gastrice, facilitând digestia și îmbunătățind absorbția nutrienților.

    Proprietăți antioxidante

    Datorită prezenței antioxidanților, piperul ajută la protejarea celulelor de daunele cauzate de radicalii liberi, reducând riscul de boli cronice, cum ar fi bolile cardiovasculare.

    Proprietăți antiinflamatorii

    S-a demonstrat că piperina are proprietăți antiinflamatorii, care sunt utile în ameliorarea durerii și reducerea inflamației.

    Acțiune antibacteriană

    Unele studii sugerează că piperul ar putea avea proprietăți antibacteriene, utile în combaterea anumitor infecții.

    Îmbunătățește starea de spirit

    Piperina stimulează producția de endorfine, neurotransmițători care ajută la îmbunătățirea stării de spirit și la reducerea stresului.

    Contraindicații ale piperului

    Deși piperul este, în general, sigur pentru majoritatea persoanelor, este recomandabil să îl consumați cu moderație deoarece are unele contraindicații în special la unele persoane. Persoanele care suferă de ulcer sau gastrită ar trebui să limiteze puternic consumul de piper, deoarece acesta poate provoca iritații stomacale sau le poate agrava. Din același motiv, nu este recomandat celor care suferă de reflux gastro-esofagian. Utilizarea acestui condiment nu este recomandată în cazurile de hemoroizi și cistită, deoarece poate agrava simptomele sau le poate declanșa la persoanele predispuse.

    În cazul persoanelor cu probleme renale, consumul excesiv de piper poate agrava situația. În cele din urmă, piperul poate interacționa cu anumite medicamente, cum ar fi anticoagulantele, astfel încât este recomandabil să vă consultați medicul înainte de a crește consumul de piper dacă luați medicamente.

    Nu există un consum zilnic maxim de piper definit universal, valabil pentru toată lumea: consumul de piper, ca și în cazul multor alte condimente, variază de la persoană la persoană și depinde de diverși factori. Vă recomandăm, în cazul sensibilităților, să folosiți puțin piper și să îl amestecați cu alte condimente sau ierburi.

    Articole asemănătoare

    RECOMANDATE 12/06/2026

    De ce aleg tinerii să devină jurnaliști? Patru jurnaliste despre provocările și satisfacțiile profesiei

    Cultură 12/06/2026

    Un documentar din Republica Moldova, selectat la Festivalul Internațional de Film de la Shanghai

    RECOMANDATE 12/06/2026

    Consumul global de alcool va continua să scadă până în 2031, arată un nou studiu

    Populare în ultima lună
    Lumea din jur prin ochii lui Badea Ghena: o cameră foto, libertate deplină și imagini care surprind
    11/06/20261.920 Views
    Cu picioarele goale prin băltoace. Comisara europeană pentru Extindere, surprinsă de o ploaie torențială în timpul unei excursii pe Nistru
    06/06/20261.333 Views
    VIDEO/ Interpretul Ricky Martin, întâmpinat la Aeroportul Chișinău cu pâine, sare și vin: „¡Bienvenido a Moldavia!”
    11/06/2026785 Views
    Reprezentanții „Născut în Moldova”, despre organizarea festivalului în apropierea unor spitale și „măsurile speciale pentru reducerea impactului”
    11/05/2026588 Views
    Recomandate
    RECOMANDATE 12/06/20267 Mins Read16 Views

    De ce aleg tinerii să devină jurnaliști? Patru jurnaliste despre provocările și satisfacțiile profesiei

    În fiecare an, zeci de tineri din Republica Moldova aleg să studieze jurnalismul, iar ulterior,…

    Un documentar din Republica Moldova, selectat la Festivalul Internațional de Film de la Shanghai

    Consumul global de alcool va continua să scadă până în 2031, arată un nou studiu

    Când conflictul devine model: influența scandalurilor online asupra adolescenților și transformarea dramei online în discuție utilă

    Stay In Touch
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • YouTube
    • TikTok
    • Telegram

    Abonează-te la actualizări

    Dacp vrei să obții ultimele noutăți, introdu adresa de email

    Despre noi

    ZdGust este un nou proiect jurnalistic al ZdG care vine ca o recompensă după porția de investigații și materiale despre corupție, justiție și drepturile omului. ZdGust este un proiect care vorbește și despre cealaltă fațetă a vieții: sănătate, mediu, etica muncii, gastronomie, timp liber și tot ce poate face omul ca să înfrumusețeze viața sa și a comunității fără a dăuna mediului înconjurător. 
    Prin acest proiect, echipa editorială dorește să creeze un spațiu unde frumusețea vieții cotidiene este celebrată și împărtășită într-un mod accesibil și captivant.

    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube WhatsApp TikTok Telegram
    Recomandate

    De ce aleg tinerii să devină jurnaliști? Patru jurnaliste despre provocările și satisfacțiile profesiei

    Un documentar din Republica Moldova, selectat la Festivalul Internațional de Film de la Shanghai

    Consumul global de alcool va continua să scadă până în 2031, arată un nou studiu

    Cele mai populare

    Lumea din jur prin ochii lui Badea Ghena: o cameră foto, libertate deplină și imagini care surprind

    Cu picioarele goale prin băltoace. Comisara europeană pentru Extindere, surprinsă de o ploaie torențială în timpul unei excursii pe Nistru

    VIDEO/ Interpretul Ricky Martin, întâmpinat la Aeroportul Chișinău cu pâine, sare și vin: „¡Bienvenido a Moldavia!”

    © 2026 Un proiect Ziarul de Gardă. 
    • Home
    • RECOMANDATE
    • Ziarul de Gardă

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.