Close Menu

    Abonează-te la actualizări

    Obține ultimele noutăți pe email

    Cele mai populare

    Luna mai 2026, a doua cea mai călduroasă din istorie, avertizează oamenii de știință

    Un antreprenor moldovean promovează vinurile autohtone pe piața suedeză

    Intoxicațiile chimice în rândul copiilor au crescut cu 36,5% față de anul trecut. Recomandările specialiștilor

    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Ziarul de Gardă
    • Despre noi
    • Publicitate
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube TikTok Telegram
    ZdGUST
    • Sănătate
    • Gastronomie
    • Odihnă
    • Muncă
    • Mediu
    • Stil
    • Cultură
    Susține
    ZdGUST
    RECOMANDATE

    Cinci băuturi care îți cresc nivelul hemoglobinei. Ce recomandă nutriționiștii

    03/06/20253 Mins Read60
    Share
    Telegram Facebook Twitter WhatsApp Email

    Nivelul hemoglobinei, o proteină din globulele roșii care transportă oxigenul în corp și oferă sângelui culoarea roșie, ar trebui să fie între 12,0 și 15,5 grame pe decilitru. Dacă scade sub 12 g/dL, cantitatea de oxigen care poate fi transportată în organism se reduce. Acest lucru poate duce la oboseală, dificultăți de respirație, dureri în piept și piele palidă. Pentru a preveni aceste simptome, este important, potrivit healthshots.com, să consumi alimente bogate în fier.

    Fierul este mineralul pe care corpul îl folosește pentru a produce hemoglobină. Deși există suplimente pentru a compensa deficiența de fier, poți găsi și ingrediente utile chiar în bucătăria ta! Fructele și legumele de sezon pot fi folosite pentru a prepara băuturi care cresc nivelul hemoglobinei. Tradiția culinară indiană oferă o varietate de băuturi nutritive și pline de savoare care nu sunt doar delicioase, ci și benefice pentru menținerea unui corp sănătos, inclusiv pentru nivelurile de hemoglobină, spune nutriționista Avni Kaul.

    Băuturi tradiționale indiene

    1. Suc de amla (agrișă indiană)

    Amla este o sursă excelentă de vitamina C. Consumul zilnic de suc de amla nu doar că întărește imunitatea, dar ajută și la absorbția fierului, contribuind astfel la formarea hemoglobinei. Un studiu publicat în International Journal of Research Publication and Reviews a arătat că atunci când sucul de amla a fost combinat cu fier elementar, s-a dovedit a fi foarte eficient în creșterea nivelului de hemoglobină. Aroma ușor acrișoară a agrișei adaugă un plus de prospețime acestei băuturi sănătoase.

    2. Beetroot kanji (suc fermentat de sfeclă)

    Originar din nordul Indiei, beetroot kanji este o băutură fermentată obținută prin infuzarea sfeclei roșii și a semințelor de muștar. Sfecla adaugă fier, iar fermentarea îmbunătățește disponibilitatea nutrienților. Un studiu publicat în Open Access Macedonian Journal of Medical Sciences a arătat că fetele adolescente cu anemie, care au consumat suc de sfeclă timp de două săptămâni, au înregistrat o creștere a nivelului de hemoglobină de la 11,47 g/dL la 12,02 g/dL. Această băutură tradițională oferă un profil aromatic unic și un aport nutrițional semnificativ.

    3. Suc de trestie de zahăr

    Sucul de trestie de zahăr, o băutură populară pe străzile din India, nu este doar o plăcere dulce, ci și o sursă bună de fier și alte minerale esențiale. Dulceața sa naturală o face o opțiune plăcută și nutritivă pentru creșterea aportului de fier.

    4. Suc de rodie

    Sucul de rodie este una dintre cele mai eficiente băuturi pentru creșterea nivelului de hemoglobină. Este gustos și bogat în nutrienți. Acest fruct este bogat în fier și vitamina C — o combinație ideală pentru susținerea producției și absorbției hemoglobinei. Culoarea roșu intens a sucului reflectă conținutul său nutritiv robust. Un studiu publicat în Experimental And Therapeutic Medicine a arătat că consumul de suc de rodie a dus la o creștere semnificativă a numărului de globule roșii și a nivelului de hemoglobină.

    5. Sattu sherbet

    „Sattu, derivat din năut prăjit (chana), este baza acestei băuturi tradiționale din nordul Indiei. Când este amestecat cu apă, suc de lămâie și condimente, devine sattu sherbet — o băutură hrănitoare, bogată în proteine, fier și numeroși alți nutrienți esențiali. Gustul său unic și profilul nutritiv îl fac o alegere bună pentru menținerea sănătății generale,” spune nutriționista.

    Ca parte a unei alimentații echilibrate, aceste băuturi pot contribui la menținerea unor niveluri sănătoase de hemoglobină și la starea generală de bine. Totuși, înainte de a introduce aceste băuturi în dieta ta, consultă-te cu un specialist, mai ales dacă ai probleme de sănătate specifice.

    Articole asemănătoare

    Mediu 11/06/2026

    Luna mai 2026, a doua cea mai călduroasă din istorie, avertizează oamenii de știință

    Muncă 10/06/2026

    Un antreprenor moldovean promovează vinurile autohtone pe piața suedeză

    RECOMANDATE 10/06/2026

    Intoxicațiile chimice în rândul copiilor au crescut cu 36,5% față de anul trecut. Recomandările specialiștilor

    Populare în ultima lună
    Cu picioarele goale prin băltoace. Comisara europeană pentru Extindere, surprinsă de o ploaie torențială în timpul unei excursii pe Nistru
    06/06/20263.644 Views
    „Trebuie să lucrez de fiecare dată când te vizitez”. Marta Kos, în vizită la Emilian Crețu acasă, de această dată la Chișinău
    05/06/20263.184 Views
    Conflictul Bostănică–Beregoi a dominat rețelele sociale din România, depășind știrile despre drona de la Constanța și desemnarea noului premier
    08/06/2026444 Views
    Antidepresivele nu tratează doar depresia. În ce afecțiuni mai pot fi recomandate și ce trebuie să știe pacienții
    10/06/2026415 Views
    Recomandate
    Mediu 11/06/20262 Mins Read9 Views

    Luna mai 2026, a doua cea mai călduroasă din istorie, avertizează oamenii de știință

    Luna mai 2026 a fost a doua cea mai fierbinte lună mai înregistrată vreodată la…

    Un antreprenor moldovean promovează vinurile autohtone pe piața suedeză

    Intoxicațiile chimice în rândul copiilor au crescut cu 36,5% față de anul trecut. Recomandările specialiștilor

    Cine muncește cel mai mult în Europa? Topul țărilor cu cele mai lungi săptămâni de lucru

    Stay In Touch
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • YouTube
    • TikTok
    • Telegram

    Abonează-te la actualizări

    Dacp vrei să obții ultimele noutăți, introdu adresa de email

    Despre noi

    ZdGust este un nou proiect jurnalistic al ZdG care vine ca o recompensă după porția de investigații și materiale despre corupție, justiție și drepturile omului. ZdGust este un proiect care vorbește și despre cealaltă fațetă a vieții: sănătate, mediu, etica muncii, gastronomie, timp liber și tot ce poate face omul ca să înfrumusețeze viața sa și a comunității fără a dăuna mediului înconjurător. 
    Prin acest proiect, echipa editorială dorește să creeze un spațiu unde frumusețea vieții cotidiene este celebrată și împărtășită într-un mod accesibil și captivant.

    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube WhatsApp TikTok Telegram
    Recomandate

    Luna mai 2026, a doua cea mai călduroasă din istorie, avertizează oamenii de știință

    Un antreprenor moldovean promovează vinurile autohtone pe piața suedeză

    Intoxicațiile chimice în rândul copiilor au crescut cu 36,5% față de anul trecut. Recomandările specialiștilor

    Cele mai populare

    Cu picioarele goale prin băltoace. Comisara europeană pentru Extindere, surprinsă de o ploaie torențială în timpul unei excursii pe Nistru

    „Trebuie să lucrez de fiecare dată când te vizitez”. Marta Kos, în vizită la Emilian Crețu acasă, de această dată la Chișinău

    Conflictul Bostănică–Beregoi a dominat rețelele sociale din România, depășind știrile despre drona de la Constanța și desemnarea noului premier

    © 2026 Un proiect Ziarul de Gardă. 
    • Home
    • RECOMANDATE
    • Ziarul de Gardă

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.