Autoritatea italiană pentru concurență a aplicat o amendă de 500.000 de euro companiei Wizz Air, acuzând-o de practici comerciale incorecte în promovarea abonamentului „All You Can Fly”. Potrivit autorității, produsul a fost prezentat ca oferind zboruri nelimitate, însă mai multe restricții importante nu au fost comunicate clar sau la timp pasagerilor, notează dailynewshungary, citând MarketScreener.
Zboruri „nelimitate”, dar cu multe condiții ascunse
Abonamentul permitea utilizatorilor să călătorească pe rutele internaționale Wizz Air pentru o taxă fixă de 599 de euro — sau 499 de euro în perioada promoțională. Totuși, ancheta autorităților italiene a arătat că această ofertă era supusă unui număr semnificativ de condiții, iar informațiile furnizate clienților erau incomplete sau ambigue.
Printre problemele principale identificate:
- pasagerii nu erau informați corect despre intervalul de rezervare (de exemplu, pentru unele zboruri locurile puteau fi selectate doar cu maximum 72 de ore înainte de plecare);
- doar un număr limitat de locuri și anumite tipuri de scaune erau disponibile pentru abonați pe unele rute;
- alți termeni esențiali de utilizare nu erau prezentați clar.
Autoritatea italiană pentru concurență a mai decis că anumite clauze din Termenii și Condițiile Generale sunt abuzive, deoarece permit companiei Wizz Air să modifice unilateral sau chiar să suspende serviciul fără justificare, în timp ce drepturile pasagerilor la anulare sau rambursare erau sever limitate.
Ca parte a sancțiunii, compania aeriană este obligată să publice un extras din decizia autorității pe site-ul său oficial.
Decizia a avut impact și asupra prețului acțiunilor
Potrivit MarketScreener, acțiunile Wizz Air Holdings au scăzut cu 0,8% pe bursă la Londra după anunțarea sancțiunii. Investitorii au reacționat sensibil la noul val de probleme juridice și de protecție a consumatorilor cu care se confruntă compania.
