Sectorul francez al pielii a încheiat anul 2024 pe un teren solid, înregistrând un surplus comercial de 5,5 miliarde de euro. În timp ce importurile au totalizat 13,7 miliarde de euro pentru anul respectiv, exporturile au crescut cu 1%, ajungând la 19,2 miliarde de euro, conform Observatorului Economic Alliance France Cuir, scrie Fashion Network.
Franța a păstrat poziția de al patrulea cel mai mare exportator de piele din lume în 2023, după China, Italia și Vietnam, având o cotă de 6,4% din totalul exporturilor globale de piele.
Cu toate acestea, creșterea a rămas modestă în 2024, parțial din cauza unor exporturi stabile către China – cel mai mare client al Franței – o creștere ușoară de 1% a exporturilor către Statele Unite și o scădere de 2% a livrărilor către Italia. China și Statele Unite au reprezentat împreună mai mult de un sfert din totalul exporturilor franceze de piele, potrivit Fashion Network.
Exporturile către Japonia au crescut cu 237% față de anul precedent, în timp ce livrările către Coreea de Sud au crescut cu 14%. În contrast, exporturile către Hong Kong au scăzut cu 9%, iar cele către Singapore au scăzut semnificativ cu 49%.
În Europa, Franța a înregistrat scăderi ușoare ale exporturilor către Germania (-5%) și Marea Britanie (-2%), în timp ce exporturile către Spania au crescut cu 2%.
Produsele din piele au continuat să domine exporturile sectorului francez al pielii, reprezentând două treimi din total. În 2024, exporturile de produse din piele au crescut cu 2%, ajungând la 13 miliarde de euro. A urmat îmbrăcămintea din piele, care a înregistat o creștere de 13%, ajungând la 260,4 milioane de euro. Încălțămintea, care reprezenta 28% din exporturi, a scăzut ușor cu 1%, în timp ce exporturile de materii prime au scăzut cu 5%.
După un val de importuri în 2021 și 2022, în perioada de revenire post-pandemică, importurile de piele ale Franței s-au stabilizat la aproximativ 13,7 miliarde de euro în 2023 și 2024. Țările europene au reprezentat 49% din total, adică 6,7 miliarde de euro, în timp ce Asia a contribuit cu 47%, adică 6,5 miliarde de euro, scrie Fashion Network.