Producătorul american de vehicule electrice Tesla (TSLA.O) a raportat vineri, 3 ianuarie, că vânzările sale în China au crescut cu 8,8% în 2024, ajungând la un record de peste 657.000 de mașini. Performanța se întâmplă într-un an în care livrările globale anuale ale companiei au scăzut pentru prima dată, scrie Reuters.
În cea mai mare piață auto din lume, Tesla a înregistrat o creștere de 12,8% a vânzărilor în luna decembrie comparativ cu luna precedentă, atingând un record de 83.000 de unități, potrivit Tesla China.
În 2024, 36,7% dintre vehiculele Tesla au fost livrate clienților din China, aceasta fiind a doua cea mai mare piață a companiei, conform cifrelor de vânzări.
Totuși, livrările globale ale companiei Tesla au scăzut cu 1,1%, contrazicând predicția CEO-ului Elon Musk, care anticipase o ușoară creștere, potrivit Reuters.
Exporturile din China au înregistrat o scădere de 24%, fiind afectate de reducerea subvențiilor europene, trecerea pieței americane către vehicule hibride mai accesibile și concurența globală mai acerbă, în special din partea producătorului chinez BYD.
În decembrie, vânzările de vehicule electrice produse de Tesla în China, inclusiv exporturile către Europa și alte piețe, au scăzut cu 0,4% față de anul anterior, ajungând la 93.766 de unități, conform datelor publicate vineri de Asociația Chineză a Autoturismelor (CPCA). Această scădere a condus la prima reducere anuală a livrărilor din uzina Tesla din Shanghai.
Vânzările totale din 2024 pentru modelele Model 3 și Model Y produse în China, incluzând atât piața internă, cât și exporturile, au scăzut cu 3,3%.
Exporturile din China au ajuns la aproximativ 260.000 de unități anul trecut, cel mai slab rezultat din 2021, potrivit calculelor Reuters bazate pe datele Tesla și CPCA.